[#projektCUG] Gradnja savinjske proge

                                                               

27. decembra letos bo minilo 130 let, odkar je skozi Šmartno ob Paki peljal prvi vlak! Kot rečeno, bomo vse do konca leta na naših spletnih kanalih enkrat mesečno (vsakega sedemindvajsetega v mesecu) nizali zanimive objave, vezane na savinjsko železnico, železniško postajo Šmartno ob Paki in vlake. In pred nami je že prva objava - o gradnji savinjske železniške proge.

 

Uradni začetek gradnje proge je bil 24. april 1891; takrat so zgradili prve 3,5 km, predor in del od 12. do 33. km. 22. avgusta so začeli graditi sektor od 3.5 do 12 km, 22. oktober pa je pomenil začetek gradnje končnih 4 km in stranske proge v Škale (odcep pri Pesju).


Progo so gradili 203 dni. Najzahtevnejši je bil odsek med Paško vasjo in Pesjem, kjer so morali zgraditi predor ter več mostov in usekov. Predor Skorno pri 30. km proge je bil dolg 145 m.


Največ delavcev je bilo zaposlenih sredi julija 1891, takrat je na progi delalo 1279 dninarjev (navadnih delavcev) in 288 zidarjev, kamnosekov in drugih obrtnikov.


Proga je bila dolga 37,8 km, stranska v Škale pa 1,73 km.


Na progi je bilo poleg priključne postaje Celje predvidenih še 6 postaj: Žalec, Št. Peter, Polzela-Braslovče, Rečica, Šoštanj in Velenje, poleg tega še postajališči Petrovče in Pesje ter nakladalni premogovni kolodvor v Škalah.

 

Šmartno ob Paki (takrat Rečica) je imelo poleg postaje še tovorno skladišče in nakladalno klančino.

 

Naslednja objava sledi 27. marca, ko bo do slavnostnega dneva (27. decembra 2021) še 9 mesecev.

Koledar dogodkov

Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Martinov svet logoti brez