[#projektCUG] Uradna otvoritev savinjske železnice

27. december 1891 je bil dan, ki ga je vsa Štajerska z veseljem pričakovala.

 

Prvi vlak na progi Celje–Velenje so na vseh postajah pozdravljale množice ljudi; vsi so se nadejali hitrejšega napredka. Vlak se je ustavljal:

  • na postajališču Petrovče in
  • na postajah Žalec, Šempeter v Savinjski dolini, Polzela-Braslovče, Rečica ob Paki, Šoštanj,
  • na postajališču Pesje in
  • pri premogovniku v Škalah, kjer je bilo slavnostno kosilo.

 

Med gosti so bili visoki gospodarski in politični predstavniki na čelu z deželnim glavarjem grofom Wurmbrandom. Slavnostno okrašeni vlak je vozila v Velenje lokomotiva Austria, nazaj v Celje pa Styria.

 

Že ob sprejemu prvega vlaka so poslanci iz Šmartnega ob Paki prosili deželnega glavarja, naj se železniška postaja ne imenuje po naselju Rečica ob Paki (Ritzdorf), ampak po njihovi vasi Šmartno ob Paki (St. Martin/Pack). Za primerjavo: v Rečici je takrat (leta 1890) prebivalo 229 ljudi, v Šmartnem 116, v Paški vasi pa 108. Postajo Rečica so preimenovali šele po letu 1914.

 

Za razdaljo okrog 38 km in za ustavljanje na postajah po voznem redu so porabili od ene ure in tričetrt do dve uri in pol. Po koncesijski listini je bila dopustna hitrost 25 km na uro.

 

Razglednica Šmartnega ob Paki z železniško postajo in drugimi pomembnimi stavbami, poslana 17. julija 1901.*

Tistega leta se je železniška postaja imenovala še Rietzdorf - Rečica ob Paki (na razglednici spodaj levo).

V stavbi današnjega MC-ja je bila takrat "Gostilna na pošti" - Gasthof zur Post (desno, druga slika od zgoraj navzdol). 

 

 

Razglednica s pozdravi iz Šmartnega ob Paki, poslana 23. oktobra 1917.*

Železniška postaja (na razglednici skrajno levo) se je takrat že imenovala Šmartno ob Paki (St. Martin a. d. Pack)

 

 

*Gradivo hrani Muzej Velenje

 

Koledar dogodkov

Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Martinov svet logoti brez